کاراته شوتوکان JKA

ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

 ورزش می تواند گاهی به اندازه قرص موثر باشد

براساس یک مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه "بریتیش مدیکال جورنال" چاپ شده ورزش می تواند به اندازه قرص برای کسانی که دچار بیماری هایی مثل امراض قلبی هستند مفید باشد.

محققان می گویند این یافته ها حاکیست که ورزش باید مثل دارو تجویز شود.

البته کارشناسان تاکید کردند که بیماران نباید دارو را کنار بگذارند و فقط به ورزش اکتفا کنند بلکه هر دو آنها باید در کنار هم باشد.

تعداد بزرگسالانی که ورزش می کنند کم است. برای نمونه در انگلستان فقط یک سوم مردم میزان توصیه شده، یعنی ۲.۵ساعت فعالیت معمولی یا شدید مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع در هفته را انجام می دهند.

در مقابل میزان مصرف داروهای تجویزی به طور منظم در حال افزایش بوده است.

مطالعه تازه توسط دانشمندان مدرسه علوم اقتصادی لندن، موسسه مراقبت های بهداشتی هاروارد پیلگریم در دانشکده پزشکی هاروارد و دانشکده پزشکی استانفورد انجام شد.

در این مطالعه نتایج صدها مطالعه قبلی - در مجموع شامل بیش از ۳۰۰ هزار بیمار - برای ارزیابی فواید ورزش و داروها در جلوگیری از مرگ تحلیل و مقایسه شد.

آن مطالعات شامل بررسی کنترل بیماری هایی مثل بیماری قلبی، بازپروری پس از سکته مغزی، نارسایی و کنترل علائم دیابت پیش از ابتلا به آن بود.

وقتی آنها این داده ها را بررسی کردند دریافتند که اثر ورزش با دارو قابل مقایسه است.

اما دو مورد استثنا وجود داشت.

داروهای ادرارآور که برای نارسایی قلبی تجویز می شود به روشنی موثرتر از ورزش بود و از آن طرف ورزش برای افزایش طول عمر پس از سکته مغزی اثر خیلی بهتری داشت.

کارشناسان می گویند که هرچند داشتن یک زندگی فعال فواید بهداشتی زیادی دارد، هنوز شواهد کافی برای این نتیجه گیری که ورزش از دارو موثرتر است وجود ندارد.



, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 39534
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1